Aan de slag met het OK op school
Het OK (zie www.mijnschoolisok.be) geeft de contouren aan van de kwaliteitswerking op school. Hoe ga je hier concreet mee aan slag?
Programma
In 2016 werden de kwaliteitsverwachtingen via een uitgebreide literatuurstudie en in onderling overleg met de verschillende stakeholders en onderwijsverstrekkers vastgelegd in het OK. Wat betekenen de verschillende kwaliteitsverwachtingen en –beelden, via welke acties werk je aan deze kwaliteitsverwachtingen? Hoe koppel je deze nieuwe wijze van kijken aan de bestaande werking van kwaliteitszorg op school? Hoe betrek je je hele school bij dit streven naar kwaliteit?
Werkvormen
We sluiten aan bij de concrete ervaringen rond kwaliteitszorg op school. Deze worden afgetoetst aan de vastgelegde kwaliteitsverwachtingen binnen het OK. Er wordt gemikt op gezamenlijke reflectie en interactie.
Doelstellingen
Je kent de betekenis van de kwaliteitsverwachtingen en – beelden en kunt deze koppelen aan concrete acties binnen de schoolcontext. Je reflecteert over de stand van zaken van de kwaliteitszorg op school en kiest verbeteringsstappen in de zone van naaste ontwikkeling.
Begeleiding
Bart Debbaut, Pedagogisch adviseur Katholiek Onderwijs Vlaanderen Regio Antwerpen, voormalig directeur van het Sint-Ursula-instituut te Lier, voormalig leerkracht aan het Sint-Ursula-instituut te Lier en voormalig onderzoeksmedewerker aan UFSIA en Nitlapan (Managua, Nicaragua).
Diane Van Hove, Kwaliteitscoördinator en kwaliteitsbegeleider Katholiek Onderwijs Vlaanderen Regio Antwerpen en voormalig directeur van Mariagaarde te Westmalle.
Datum |
Beginuur |
Einduur |
Lesgever |
Locatie |
vrijdag 6 oktober 2017 |
09:30u |
16:00u |
Bart Debbaut Diane Van Hove |
Universiteit Antwerpen, Stadscampus, Het Brantijser, St.-Jacobsmarkt 9-13, 2000 Antwerpen |