Je bent hier: PV/016/   Permanente Vorming Schoolbeleid - Zestiende jaar Continueren van kwaliteitszorg, gekaderd in nieuwe OK

Continueren van kwaliteitszorg, gekaderd in nieuwe OK

Hoe kan je kwaliteitszorg verder ontwikkelen binnen de contouren van het nieuwe referentiekader OK?

Programma

In 2016 werden de kwaliteitsverwachtingen via een uitgebreide literatuurstudie en in onderling overleg met de verschillende stakeholders en onderwijsverstrekkers vastgelegd in het OK. Wat betekenen de verschillende kwaliteitsverwachtingen en –beelden, via welke acties werk je aan deze kwaliteitsverwachtingen? Hoe koppel je deze nieuwe wijze van kijken aan de bestaande werking van kwaliteitszorg op school? Hoe betrek je je hele school bij dit streven naar kwaliteit?

Werkvormen

We sluiten aan bij de concrete ervaringen rond kwaliteitszorg op school. Deze worden afgetoetst aan de vastgelegde kwaliteitsverwachtingen binnen het OK. Er wordt gemikt op gezamenlijke reflectie en interactie.

Doelstellingen

Je kent de betekenis van de kwaliteitsverwachtingen en – beelden en kan deze koppelen aan concrete acties binnen de schoolcontext. Je reflecteert over de stand van zaken van de kwaliteitszorg op school en kiezen verbeteringsstappen in de zone van naaste ontwikkeling.

Begeleiding

Medewerker Katholiek Onderwijs Vlaanderen, Dienst Identiteit en kwaliteit.

Datum Beginuur Einduur Lesgever Locatie
dinsdag 15 januari 2019 09:30u 16:00u Jerissa De Bilde Universiteit Antwerpen, Boogkeers 5 (aan het Mechelseplein), 2000 Antwerpen, lokaal 101 (eerste verdieping)

Contacteer ons

*
*

Contactgevens

E-mail: cva@uantwerpen.be

Tel.: 03 265 29 60

Fin.rek.: BE81 7350 2494 2324

Centrum voor Andragogiek
Boogkeers 5
2000 Antwerpen