De nieuwe leerplannen samen vorm geven
De modernisering van het secundair onderwijs heeft belangrijke gevolgen voor de leerplannen waar je als school mee werkt. Ze vertrekken van een vernieuwd leerplanconcept binnen een visie op vorming. Kerngedachte is dat de leraar, het lerarenteam en jij als directeur een grotere verantwoordelijkheid kunnen opnemen.
Tijdens deze cursusdag verkennen we een aantal thema’s die te maken hebben met beleidskeuzes die verbonden zijn met de leerplannen: omgaan met differentiatie, evaluatiebeleid, eigenaarschap van het leerplan. We brengen vernieuwende kaders aan én doen ook volop beroep op jouw expertise.
Programma
Tijdens deze cursusdag verkennen we een aantal thema’s die te maken hebben met beleidskeuzes die verbonden zijn met de leerplannen: omgaan met differentiatie, evaluatiebeleid, eigenaarschap van het leerplan. We brengen vernieuwende kaders aan maar doen ook volop beroep op uw expertise
Doelstellingen
Met deze vorming willen we directies op weg helpen om op een goede manier de nieuwe leerplannen te gebruiken om het eigen onderwijskundig beleid vorm te geven. Onderwerpen als eigenaarschap, differentiatie en evaluatie komen hierbij aan bod.
Begeleiding
Lut Favoreel en Carl Snoecx, medewerkers Katholiek Onderwijs Vlaanderen
Datum |
Beginuur |
Einduur |
Lesgever |
Locatie |
vrijdag 22 november 2019 |
09:30u |
16:00u |
Lut Favoreel Carl Snoecx |
Universiteit Antwerpen, Boogkeers 5 (aan het Mechelseplein), 2000 Antwerpen, lokaal 102 (eerste verdieping) |