De plaats van het OK-kader in het werken aan kwaliteit voor de school en de leraar
Programma
Het OK-kader legt de minimale kwaliteitsverwachtingen vast. Hoe kun je in de praktijk op mesoniveau en op microniveau tegemoet komen aan deze verwachtingen en op welke manier voeg je hierbij de eigenheid van de school toe?
Het OK-kader is meer dan een doel op zich. Het kan een bijkomende hefboom zijn voor interne kwaliteitszorg, zeker als het een plaats krijgt in de brede kwaliteitscultuur van de school.
Het begrip “verantwoording” krijgt langzaam maar zeker meer aandacht. Wat houdt verantwoording in en hoe kun je tonen dat je kwaliteit levert?
Doelstellingen
- De cursisten weten welke plaats het OK-kader heeft in de kwaliteitszorg van de school.
- De cursisten kunnen het meso- en microniveau situeren in het OK-kader.
- De cursisten kunnen op een haalbare manier het OK-kader implementeren op school.
- De cursisten kunnen de eigenheid van de school een plaats geven bij het werken aan het OK.
- De cursisten weten op welke manier kwaliteit zichtbaar gemaakt kan worden.
Begeleiding
Gilbert Deketelaere is nascholer kwaliteitszorg op school, auteur van het boek “Werken aan kwaliteit op school. Inspirerende inzichten, modellen, methodieken” , pionier SOK-netwerk over kwaliteitszorg in onderwijs en voormalig beleidsondersteuner en kwaliteitscoördinator op een secundaire school.
Verwachte voorbereiding door deelnemer
In aanloop naar de lesdag worden de deelnemers bevraagd over welke leervragen ze nog rond dit thema hebben.
Datum |
Beginuur |
Einduur |
Lesgever |
Locatie |
maandag 14 februari 2022 |
09:30u |
16:00u |
Gilbert Deketelaere |
Universiteit Antwerpen, Boogkeers 5 (aan het Mechelseplein), 2000 Antwerpen, lokaal 102 (eerste verdieping) |