Evaluatiebeleid
Er staat veel op het spel met evalueren. Voor jongeren en voor de school. Er beweegt ook veel. Je hebt de modernisering, maar ook de gestandaardiseerde, genormeerde en gevalideerde net- en koepeloverschrijdende toetsen komen er aan. Wat betekent dit alles voor je evaluatiebeleid?
Veel scholen voelen de nood om minder cijfermatig te werken en zo meer klemtoon te kunnen leggen op feedback. Hoe doe je dat? Hoe begin je daaraan? Wat zijn de randvoorwaarden?
Programma
In deze cursus nemen we de tijd om het evaluatiebeleid van jouw school onder de loep te nemen. We verkennen hoe het evaluatiebeleid anders, mogelijk rijker kan gemaakt worden. We zoeken samen hoe we nieuwe accenten (minder cijfermatig werken, constructive alignment, gedifferentieerd evalueren,..) kunnen integreren. Je gaat naar huis met nieuwe ideeën en inzichten. Je hebt een houvast voor het uitwerken van een kwalitatief evaluatiebeleid, afgestemd op de nieuwe verwachtingen.
Doelstellingen
De cursisten hebben houvast om het evaluatiebeleid van hun te optimaliseren.
Ze hebben een idee van waarom en hoe ze minder cijfermatig werken of gedifferentieerd evalueren kunnen implementeren in hun school.
Begeleiding
Mariet Vrancken is onderwijsexpert. Haar organisatie De Arena ondersteunt scholen en ondernemingen bij het hybride leren, een effectieve en krachtige blend van online én offline leren. Mariet focust voornamelijk op thema’s als motivatie, evaluatie en feedback, differentiatie en innovatie. Meer info vind je op dearena.be.
Datum |
Beginuur |
Einduur |
Lesgever |
Locatie |
maandag 9 mei 2022 |
09:30u |
16:00u |
Mariet Vrancken |
Universiteit Antwerpen, Boogkeers 5 (aan het Mechelseplein), 2000 Antwerpen, lokaal 101 (eerste verdieping) |