Je bent hier: PV/011/   Permanente Vorming Schoolbeleid - Elfde jaar Hedendaags evalueren en rapporteren, wat betekent dit?

Hedendaags evalueren en rapporteren, wat betekent dit?

Hedendaags evalueren en rapporteren, wat betekent dit nu eigenlijk? Doelgericht, taakgericht, procesgericht of beoordelingsgericht evalueren en rapporteren, hoe ga je ermee om en vooral hoe pak je dit aan? Wat betekent dit voor de leerkracht en het schoolbeleid?

Programma

‘Evalueren en rapporteren’ op basis van volgende leervragen:

  • Hoe krijg je zicht op alle aspecten van evaluatie in navolging van de nieuwe leerplannen? (basis/verdieping/differentiatie)
  • Blik vooruit werpen op de rapportering (doelenrapport/cijfergericht – kennis/vaardigheden/attitudes)
  • Wat werkt/wat niet?
  • Hoe houden we dit haalbaar?

Doelstellingen

  • Kennis hebben van recente inzichten uit onderwijswetenschappelijk onderzoek mbt evaluatie
  • Zicht krijgen op alles aspcten van evaluatie in navolging van de nieuwe leerplannen.
  • Zicht krijgen op mogelijke vormen van rapportering.

Dit alles met oog op draagkracht van de leraar.

Begeleiding

Veerle Van Luppen is pedagogisch begeleider Katholiek Onderwijs Vlaanderen – Regio Antwerpen.

Mee te brengen materiaal

laptop/tablet

Datum Beginuur Einduur Lesgever Locatie
dinsdag 18 januari 2022 09:30u 16:00u Veerle Van Luppen Universiteit Antwerpen, Boogkeers 5 (aan het Mechelseplein), 2000 Antwerpen, lokaal 102 (eerste verdieping)

Contacteer ons

*
*

Contactgevens

E-mail: cva@uantwerpen.be

Tel.: 03 265 29 60

Fin.rek.: BE81 7350 2494 2324

Centrum voor Andragogiek
Boogkeers 5
2000 Antwerpen