Hoe een breed gedragen zorgbeleid op een haalbare & kwaliteitsvolle manier uitwerken en toepassen binnen de school?
De zorg in het onderwijs is doorheen de jaren geëvolueerd en heeft plaats gemaakt voor een zorgverlening die geïntegreerd is in het onderwijs en waarin een stijgende aandacht is voor de zorg voor leerlingen met specifieke onderwijs –en opvoedingsbehoeften.
Deze stijgende aandacht dient zich te vertalen in het ontwikkelen van en het voeren van een efficiënt zorgbeleid (a whole - approach). Deze sessie richt zich op de vraagstelling hoe je goede en effectieve zorg kan aanbieden die haalbaar is voor alle leerkrachten.
Programma
In deze sessie belichten we de cruciale kenmerken, de kerntaken met betrekking tot zorg.
Verder werken we elk van deze cruciale kenmerken heel concreet uit in functie van uw zorgbeleid op uw school en worden o.m. vragen als ‘Hoe kunnen we psychische, pedagogische en leerproblemen bij onze leerlingen signaleren, aanpakken en doorverwijzen en dit op een manier die haalbaar is voor alle leerkrachten?’ beantwoord en heel concreet vorm gegeven.
Doelstellingen
De cursisten kunnen
een breed draagvlak creëren voor het zorgbeleid zowel bij de interne als bij de externe partners.
het zorgbeleid op een haalbare en kwaliteitsvolle manier uitwerken.
het zorgbeleid toepassen binnen de school.
Begeleiding
Dominique Roos is reeds decennialang werkzaam in de onderwijs-en managementwereld. Zij informeert, traint en ondersteunt professionals en is oprichtster van AMODO, centrum voor vorming, coaching en therapie.
Datum |
Beginuur |
Einduur |
Lesgever |
Locatie |
dinsdag 20 oktober 2020 |
09:30u |
16:00u |
Dominique Roos |
Universiteit Antwerpen, Boogkeers 5 (aan het Mechelseplein), 2000 Antwerpen, lokaal 002 (gelijkvloers) |