Residentieel seminarie - Hybride leren met schoolbezoek aan DE MET (Leuven)
Hybride leren kan een echte meerwaarde worden voor je leerlingen en je team. We bekijken wat dat betekent op pedagogisch-didactisch vlak (werkvormen, aanpak, keuzes maken) en op vlak van beleid maken en organiseren (coachen van je team, organiseren van het hybride leren en werken).
Programma
Schoolbezoek De MET Leerhubs
Uiteenzetting: algemene uitleg over wat er allemaal in de pijplijn zit qua vernieuwingen op vlak van ICT in onderwijs, waardoor leren anders zal worden.
Tweede luik: Hoe ga je daarmee om als schoolleider (visie en organisatie) en wat betekent dit voor de leraar (leerdoelen, andere rol, werken aan motivatie en zelfsturing bij leerlingen).
Derde luik: cocreatiemoment - Hoe bereid je je daarop voor als school? -> Leervragen en uitwisseling vanuit de eigen schoolpraktijk, onder begeleiding van de docent
Doelstellingen
- Inspiratie om hier verder mee aan de slag te gaan
- De impact van ICT en hybride leren op onderwijs erkennen en inzicht krijgen hierin
- Een heldere definitie van hybride leren en een mogelijke invulling ervan voor de eigen school
Begeleiding
Mariet Vrancken is Senior Consultant in de Innovatieve Arbeidsorganisatie, onderwijs- en organisatiedeskundige @De Arena, learning & Change Manager @reimagine work & reimagine learning en mede-oprichter van de De MET Leerhubs.
Griet Mertens is pedagogisch coördinator bij De MET Leuven.
Datum |
Beginuur |
Einduur |
Lesgever |
Locatie |
donderdag 24 maart 2022 |
09:30u |
19:30u |
Mariet Vrancken |
's Hertogenmolens, Demerstraat 1A, 3200 Aarschot |
vrijdag 25 maart 2022 |
09:00u |
16:00u |
Mariet Vrancken |
's Hertogenmolens, Demerstraat 1A, 3200 Aarschot |
Opties
voorovernachting met ontbijt, 's Hertogensmolens Aarschot (90 EUR) |