Succesvol traject van functioneren en evalueren
Ken jij je taak als (eerste) evaluator? En ben je vertrouwd met alle aspecten van de decretale evaluatieprocedure? Welke kansen en valkuilen heeft een formele evaluatie?
Programma
De kwaliteit van een school wordt sterk bepaald door de kwaliteit van haar personeelsleden. De functiebeschrijving, functionerings- en evaluatiegesprekken zijn een belangrijk instrument bij de begeleiding van personeelsleden in hun groei en professionalisering. In deze vorming wordt ruim aandacht besteed aan het opstellen van correcte functiebeschrijvingen en aan het goed gebruik van functionerings- en evaluatiegesprekken. Het juridisch-technisch kader van functioneren en evalueren en de decretale evaluatieprocedure worden grondig toegelicht.
Naast het doceren wordt er veel ruimte voorzien voor gesprek en vraagstelling.
Doelstellingen
- Evaluatoren vertrouwd maken met de decretale evaluatieprocedure en het juridisch-technisch kader van functioneren en evalueren.
- Evaluatoren laten reflecteren over hun modellen van functiebeschrijving en hen – indien nodig – aanzetten tot bijsturing.
Begeleiding
Marc Keppens, directeur Dienst Personeel Katholiek Onderwijs Vlaanderen.
Datum |
Beginuur |
Einduur |
Lesgever |
Locatie |
donderdag 21 januari 2021 |
09:00u |
12:00u |
Marc Keppens |
via afstandsonderwijs (Zoom) |