Welzijnsbeleid en motiveren van medewerkers. Wat hebben leerkrachten nodig om met een veranderende context te leren omgaan?
“Als de ene verandering is doorgevoerd, staat de volgende uitdaging voor de deur” is de praktijk van veel organisaties vandaag. Elke vernieuwing is door de snelheid van de externe ontwikkelingen morgen alweer verouderd. De bereidheid van teamleden om met deze veranderende contexten zoals bezuinigingsoperaties, fusietrajecten, reorganisaties om te gaan is al decennialang de focus van wetenschappelijk onderzoek. Deze sessie dicht de kloof tussen de inzichten uit deze onderzoeken en de dagdagelijkse onderwijspraktijk.
Programma
Deze sessie geeft een overzicht van wat er over veranderingsbehoeftes en veranderingsbereidheid van teamleden geweten is en vertaalt deze kennis naar heel concrete tips afgestemd op de onderwijswereld en op de situatie van uw school.
Daarnaast staan we ook stil bij hoe het als leidinggevende is om in een dergelijke setting te werken die sterk onderhevig is aan verandering en welke mogelijkheden van zelfzorg er zijn zowel voor jezelf als leidinggevende als voor jouw team.
Doelstellingen
De cursisten kennen de krachten welke je als leidinggevende als ankerpunt kan inzetten om jouw leerkrachten te ondersteunen wanneer veranderende contexten invloed hebben op hun werkomgeving/werkorganisatie/werksfeer.
Praktisch
De sessie van maandag 16 november wordt verplaatst naar maandag 18 januari 2021.
Begeleiding
Dominique Roos is reeds decennialang werkzaam in de onderwijs-en managementwereld. Zij informeert, traint en ondersteunt professionals en is oprichtster van AMODO, centrum voor vorming, coaching en therapie. Zij heeft veel ervaring in het begeleiden van mensen in de meest uiteenlopende beroepen met werkstressklachten en (dreigende) burn-out en het begeleiden van teams in veranderingsprocessen.
Datum |
Beginuur |
Einduur |
Lesgever |
Locatie |
maandag 18 januari 2021 |
09:30u |
16:00u |
Dominique Roos |
via afstandsonderwijs (Zoom) |