Je bent hier:   Postgraduaat schoolleider in het secundair onderwijs - Eerste jaar B Inleiding tot de personeelsregelgeving buitengewoon secundair onderwijs (deel 1)*

*Deze cursusdag kan uitsluitend gevolgd worden door directies werkzaam in het BuSO.

Een goed en duurzaam personeelsbeleid voeren op school is van cruciaal belang. Als directeur ben je daar verantwoordelijk voor. Tijdens deze sessie verken je het regelgevend kader waarbinnen je dat personeelsbeleid vorm kunt geven. Je wordt wegwijs gemaakt in de personeelsregelgeving, met de focus op het buitengewoon secundair onderwijs. Je bekijkt de regelgeving in het buitengewoon secundair onderwijs van naderbij rond de volgende thema’s: de personeelsomkadering, de bekwaamheidsbewijzen en de verschillende ambten, de prestatieregeling van het personeel, de tijdelijke aanstelling en vaste benoeming in wervings-, selectie- en bevorderingsambten, het Algemeen Reglement en het Arbeidsreglement.

Na het volgen van deze sessie:

• vind je vlot de weg naar de correcte personeelsregelgeving voor het buitengewoon secundair onderwijs;
  • kan je de personeelsregelgeving die van toepassing is in het buitengewoon onderwijs efficiënt raadplegen;
  • heb je een stevige basiskennis verworven over belangrijke personeelsaspecten in het buitengewoon secundair onderwijs;
  • ben je in staat om de toegekende personeelsomkadering aan te wenden;
  • kan je een goed personeelsbeleid voeren, gebaseerd op correcte wettelijke informatie;
  • kan je de regelgeving toepassen op actuele casussen in jouw eigen school;
  • aarzel je niet om een hulplijn in te schakelen bij vragen over personeelsregelgeving;
  • ben je in staat om je verantwoordelijkheid op het vlak van personeelsbeleid op te nemen.

Günther De Praitere, stafmedewerker dienst Personeel, Katholiek Onderwijs Vlaanderen

woensdag 19 februari 2025 09:30u 16:00u Günther De Praitere Universiteit Antwerpen, Boogkeers 5 (aan het Mechelseplein), 2000 Antwerpen, lokaal 101 (eerste verdieping)