Residentieel seminarie 1: Communiceren met impact: zet je school op de kaart bij leerlingen, ouders en leerkrachten.
Kan je school extra zichtbaarheid gebruiken zodat je meer ‘gekend’ en ‘bekend’ wordt, zowel bij leerlingen, ouders als leerkrachten? Dan is het tijd voor een strategisch communicatieplan. Door de juiste keuzes te maken kan je met een beperkt budget en beperkte tijd toch je doelen bereiken. In deze opleiding krijg je de belangrijkste handvaten om een effectief en haalbaar communicatieplan op te stellen voor je school.
Programma
Wat zijn de communicatiedoelstellingen voor je externe communicatie en je employer branding? Bv. bekendheid van de school, meer bezoekers op je website, aanmeldingen en inschrijvingen, ambassadeurs die positief over de school spreken..
Wie is je doelgroep? Hoe omschrijf je de doelgroep en hoe zorg je dat je communicatie is aangepast aan je doelgroepen?
Hoe kies je de gepaste kanalen en maak je een goede mix? Je maakt een combinatie van earned media (sociale media reacties, pers), owned media (newsletter, website, sociale media posts), paid media (adverteren)
Hoe zorg je voor wervende teksten en aantrekkelijke beelden? Met tips voor je huisstijl, het selecteren van foto’s, het belang van visuals en handige tools die je hierbij kunnen helpen.
Vacatures: hoe ziet een wervende en aantrekkelijke vacature er uit? Welke elementen zijn er nodig op een vacaturepagina?
Doelstellingen
Aan het einde van deze tweedaagse
- heb je alle puzzelstukken in handen om een sterk communicatieplan op te maken.
- kun je medewerkers die een rol hebben in de externe communicatie van de school beter aansturen en inspireren.
- krijg je meer resultaat uit de tijd en het geld dat in de externe communicatie van je school wordt geïnvesteerd.
Begeleiding
Delphine Van Belleghem is communicatie-expert met 10 jaar ervaring in het ondersteunen van non-profit organisaties op vlak van communicatie. Naast het geven van opleidingen (sociale media, schrijven voor het web en communicatiestrategie) helpt ze organisaties en overheden om strategischer te communiceren en meer online zichtbaarheid te krijgen.
Mee te brengen materiaal
laptop en smartphone
Verwachte voorbereiding door deelnemer
vacatures of websitepagina’s die nu al voor employer branding worden gebruikt vooraf aan docente bezorgen
Datum |
Beginuur |
Einduur |
Lesgever |
Locatie |
donderdag 19 oktober 2023 |
10:00u |
19:30u |
Delphine Van Belleghem |
's Hertogenmolens, Demerstraat 1A, 3200 Aarschot |
vrijdag 20 oktober 2023 |
09:00u |
16:00u |
Delphine Van Belleghem |
's Hertogenmolens, Demerstraat 1A, 3200 Aarschot |
Opties
Voorovernachting en ontbijt (woe. 18 oktober) (100 EUR) |
Duid aan welke cookies je wil toestaan.
Noodzakelijke cookies
Sommige cookies zijn nodig om de kernfunctionaliteit van onze website mogelijk te maken. De website zal niet goed werken zonder deze noodzakelijke cookies. Daardoor zijn ze standaard ingeschakeld en kunnen ze niet worden uitgeschakeld.
Functionele cookies
Functionele cookies zijn noodzakelijk voor de goede werking van de website en kunnen niet worden uitgeschakeld. Ze worden over het algemeen enkel gedefinieerd naar aanleiding van acties die je uitvoert en die je in staat stellen om gebruik te maken van de diensten die wij aanbieden (definitie van je privacyvoorkeuren, connectie, invullen van formulieren, enz.).
Je kan je browser zo configureren dat deze cookies worden geblokkeerd of dat je over deze cookies wordt gewaarschuwd, maar daarna zullen sommige delen van de site niet meer werken.
Analytische cookies
Analytische cookies stellen ons in staat om surfpatronen te meten en te bepalen welke rubrieken van onze website werden bezocht, om gewoontes te meten en onze diensten te verbeteren. Ze laten ons zien welke pagina's het meest en het minst populair zijn en hoe bezoekers zich verplaatsen op de site.
Als je deze cookies niet toestaat, weten we niet wanneer je onze site hebt bezocht en kunnen we de gewoontes ervan niet controleren.