Je bent hier:   Permanente vorming schoolbeleid - tiende jaar A Residentieel seminarie 1: Teamgedragen geïntegreerde leerlingenbegeleiding: uitdaging of utopie?

Teamgedragen geïntegreerde leerlingenbegeleiding is geen wensdroom maar een procesgerichte uitdaging die opgebouwd wordt vanuit verschillende ondersteunende schoolkenmerken. Aan de hand van een scan krijg je een duidelijker beeld van de huidige stand van zaken inzake leerlingenbegeleiding op je school. Je reflecteert op de manier waarop je de zorg vorm geeft op je school en staat stil bij de mogelijkheden en grenzen die hieraan verbonden zijn. Van daaruit bepaal je beleids- en professionaliseringsprioriteiten voor de toekomst.

De verschillende dagdelen worden interactief opgebouwd met diverse werkvormen, er worden enkele kaders aangereikt en er is voldoende ruimte voor overleg en inbreng van de deelnemers.

Na het volgen van de nascholing:

• Heb je een duidelijker beeld van de huidige stand van zaken inzake leerlingenbegeleiding op je school.
  • Heb je inzicht in de verschillende ondersteunende schoolkenmerken voor een geïntegreerde leerlingenbegeleiding.
  • Zie je mogelijkheden en grenzen bij de uitbouw van de leerlingenbegeleiding op je school.
  • Besef je het belang van teamgedragenheid inzake leerlingenbegeleiding en benoem je kansen en valkuilen.
  • Formuleer je toekomstgericht enkele beleids- en professionaliseringsprioriteiten.

Wim De Breucker, klinisch psycholoog-seksuoloog, WEB, Begeleidings- en Vormingscentrum.
Mede-ontwikkelaar en vaste opleider binnen het Postgraduaat Leerlingenbegeleiding in het secundair onderwijs (CNO).

donderdag 28 november 2024 10:00u 19:30u Wim De Breucker Het Rustpunt
vrijdag 29 november 2024 09:00u 16:00u Wim De Breucker Het Rustpunt

Voorovernachting en ontbijt (woe. 27 nov.) (110 EUR)