Je bent hier:   Permanente vorming schoolbeleid - vierde jaar C Residentieel seminarie: Artificiële Intelligentie in het onderwijs: zegen of vloek

We onderzoeken samen wat AI precies inhoudt en hoe het vandaag wordt ingezet. Wat zijn de mogelijkheden van AI en welke voordelen zijn er dan voor onderwijs, voor leerlingen, voor leraren? Wat is de te verwachten impact op de rol en de professionalisering van de leraar, of op de taalvaardigheid en evaluatie van de leerling, of op leren/onderwijs in het algemeen?

We onderzoeken in dit seminarie wat de toekomst zal brengen, wat de kansen, de bedreigingen en de mogelijkheden zijn en hoe we generatieve AI veilig en verantwoord kunnen inzetten. Die informatie zal ons trouwens ook helpen om op zoek te gaan naar een beleidskader zodat we AI  ten volle kunnen benutten en er op een effectieve manier mee leren omgaan.

Aan het einde van deze training weten de deelnemers wat AI precies is, wat het inhoudt en wat de kansen en nadelen zijn.
Deelnemers kunnen zelf aan de slag met een aantal tools (ChatGPT, CoPilot, Gemini, Huggingface, …). Ze herkennen de voordelen, evenals de valkuilen en leren daarmee omgaan.
Deelnemers begrijpen wat de impact van AI is op leraren én leerlingen en wat dit betekent voor het lesgeven en het leren.

Mariet Vrancken, Senior Consultant in de Innovatieve Arbeidsorganisatie. Onderwijs- en organisatiedeskundige – Auteur boek Onderwijs Hybride Organiseren, Lannoo Campus
Mede-oprichter De MET Leerhubs

donderdag 21 november 2024 09:30u 19:30u Mariet Vrancken Domein Martinus, Sniederspad 133, Zoersel
vrijdag 22 november 2024 09:00u 16:00u Mariet Vrancken Domein Martinus, Sniederspad 133, Zoersel