Je bent hier:   Permanente vorming schoolbeleid - achtste jaar Residentieel seminarie: Databronnen in je beleid inzetten. Wat en hoe?

Residentieel seminarie: Databronnen in je beleid inzetten. Wat en hoe?

Datageletterdheid is het nieuwe ‘hot topic’ binnen kwaliteitszorg van scholen. Hoe moet je data nu inzetten in je beleid? Waar vind je de nodige gegevens? En hoe verkrijg je hiermee effect tot op de klasvloer?
Met deze vragen gaat Maarten Penninckx, pedagogisch begeleider Kwaliteitsontwikkeling en datagebruik bij Katholiek Onderwijs Vlaanderen, aan de slag. 

Programma

Na een reflectie over het belang van datagebruik, bespreken we concreet welke relevante databronnen er zijn. Het is niet de bedoeling dat we diep ingaan op élke databron, maar afhankelijk van de vragen van de deelnemers kunnen we hier flexibel mee omgaan.
Daarna verdiepen we ons in de vragen hoe we op een systematische verstandige manier met die databronnen kunnen omgaan, wat zet je waar in, en hoe we zelf data kunnen verzamelen om een effectief tevredenheids- of effectonderzoek uit te voeren.  
Op dag 2 vervoegt Maartens collega Lieven Dejonckheere de groep. Vanuit zijn expertise met vakgroepwerking licht hij toe hoe je de vakgroepen mee in het data-bad kan trekken. 

Begeleiding

Maarten Penninckx, Pedagogisch begeleider Kwaliteitsontwikkeling en datagebruik Vlaanderenbreed

Lieven Dejonckheere, Pedagogisch begeleider Schoolbeleid en kwaliteitsontwikkeling Secundair onderwijs Regio West-Vlaanderen

Datum Beginuur Einduur Lesgever Locatie
donderdag 5 december 2024 10:00u 19:30u Maarten Penninckx Fletcher Hotel-Restaurant De Dikke van Dale
vrijdag 6 december 2024 09:00u 16:00u Maarten Penninckx Fletcher Hotel-Restaurant De Dikke van Dale

Opties

Voorovernachting en ontbijt (woe. 4 dec.) (110 EUR)

Contacteer ons

*
*

Contactgevens

E-mail: cva@uantwerpen.be

Tel.: 03 265 29 60

Fin.rek.: BE81 7350 2494 2324

Centrum voor Andragogiek
Boogkeers 5
2000 Antwerpen