Je bent hier: PV/023/   Permanente Vorming Schoolbeleid - Drieëntwintigste jaar Residentieel seminarie met schoolbezoek: Een innovatieve schoolorganisatie met aandacht voor het hybride werken op school

Residentieel seminarie met schoolbezoek: Een innovatieve schoolorganisatie met aandacht voor het hybride werken op school

Het nieuwe werken kennen we al een hele tijd! Hoe zit het echter met het nieuwe werken op school?! Hybride werken creëert heel wat kansen om anders te werken en de rol van leraar anders in te vullen. We bekijken wat dat betekent voor flexibele manieren van werken (rollendifferentiatie) en  op vlak van beleid maken en organiseren (digitalisering op alle vlakken). 

Programma

In deze cursus kom je te weten wat de impact is van digitalisering en ICT op jouw leraren en de schoolorganisatie. Het nieuwe werken vraagt immers om meer rollendifferentiatie en wellicht zelfs een andere kijk op hoe we ons lesgeven organiseren.   

We zijn te gast in KOBOS bij directeur Daniël Verelst en het team dat sinds vorig jaar werkt aan een visie rond hybride leren. Hoe pakken zij het aan? Welke mogelijkheden zien ze en op welke manier implementeren ze dat dan? Hebben leraren en leerlingen de nodige competenties om dat goed te doen en wat betekent het voor de structuur op hun school?

Het worden boeiende sessies met de kans om je te laten inspireren, informeren en om goesting te geven zelf ook met hybride werken op school aan de slag te gaan.

Aan deze nascholing is een kort voortraject verbonden. Via een unieke link krijg je toegang tot een leerplatform waarin een aantal informatieve en inspirerende teksten, video’s en een korte opdracht worden aangeboden.

 

 

Doelstellingen

Kennisdoelen: aan het einde van deze training weten de deelnemers wat wetenschappelijke inzichten zeggen over doelgericht/competentiegericht leren, over rollendifferentiatie, welke mogelijkheden en kansen hybride werken biedt op alle vlakken

Vaardigheidsdoelen: aan het einde van deze training kunnen de deelnemers evidence informed aan de slag en kunnen ze zelf bepalen of ze voor hun eigen school stappen willen zetten en welke kansen het de school en het team kan bieden.  

Houdingsdoelen: aan het einde van deze training vinden deelnemers het belangrijk om het nieuwe werken in meerdere of mindere mate te implementeren in hun eigen school.

Begeleiding

Mariet Vrancken is Senior Consultant in de Innovatieve Arbeidsorganisatie, onderwijs- en organisatiedeskundige, Learning & Change Manager@De Arena en mede-oprichter De MET Leerhubs.

Verwachte voorbereiding door deelnemer

Elke cursist krijgt van tevoren een uitnodiging om in te loggen op het leerplatform van De Arena om daar het voortraject te starten. Dit vraagt om een minimale voorbereiding en vergt niet meer dan 1 uur voorbereidingstijd.

Datum Beginuur Einduur Lesgever Locatie
donderdag 1 december 2022 10:00u 19:30u Mariet Vrancken KOBOS, Campus Veldstraat, Veldstraat 11, Kapelle-op-den-Bos
vrijdag 2 december 2022 09:00u 16:00u Mariet Vrancken Hotel Den Berg, Bergkapelstraat 98, 1840 Londerzeel

Opties

voorovernachting met ontbijt (december) (90 EUR)

Contacteer ons

*
*

Contactgevens

E-mail: cva@uantwerpen.be

Tel.: 03 265 29 60

Fin.rek.: BE81 7350 2494 2324

Centrum voor Andragogiek
Boogkeers 5
2000 Antwerpen