Je bent hier:   Permanente vorming schoolbeleid - vijfde jaar C Residentieel seminarie: Teamgedragen geïntegreerde leerlingenbegeleiding: uitdaging of utopie?

Teamgedragen geïntegreerde leerlingenbegeleiding is geen wensdroom maar een procesgerichte uitdaging die opgebouwd wordt vanuit verschillende ondersteunende schoolkenmerken. Aan de hand van een scan krijg je een duidelijker beeld van de huidige stand van zaken inzake leerlingenbegeleiding op je school. Aangevuld met enkele praktijkgerichte ondersteuningsmodellen biedt dit beeld je de kans om beleids- en professionaliseringsprioriteiten voor de toekomst te bepalen.

De verschillende dagdelen worden interactief opgebouwd met diverse werkvormen, er worden enkele kaders aangereikt en er is voldoende ruimte voor overleg en inbreng van de deelnemers.

Na het volgen van dit seminarie:

• heb je een duidelijker beeld van de huidige stand van zaken inzake leerlingenbegeleiding op je school.
  • heb je inzicht in de verschillende ondersteunende schoolkenmerken voor een geïntegreerde leerlingenbegeleiding.
  • bepaal je welke ondersteuningsmodellen een meerwaarde bieden om de leerlingenbegeleiding op je school verder uit te bouwen.
  • besef je het belang van teamgedragenheid inzake leerlingenbegeleiding en benoem je kansen en valkuilen.
  • formuleer je toekomstgericht enkele beleids- en professionaliseringsprioriteiten.

Wim De Breucker is klinisch psycholoog-seksuoloog, WEB, Begeleidings- en Vormingscentrum. Hij is mede-ontwikkelaar en vaste opleider binnen het Postgraduaat Leerlingenbegeleiding in het secundair onderwijs.

donderdag 7 november 2024 10:00u 19:30u Wim De Breucker 's Hertogenmolens, Demerstraat 1A, 3200 Aarschot
vrijdag 8 november 2024 09:00u 16:00u Wim De Breucker 's Hertogenmolens, Demerstraat 1A, 3200 Aarschot

Voorovernachting en ontbijt (Hotel 's Hertogensmolens) 6 november 2024 (110 EUR)