Succesvol traject van functioneren en evalueren (VM) - Reflectiegroepbijeenkomst (NM)
Ken jij je taak als (eerste) evaluator? En ben je vertrouwd met alle aspecten van de decretale evaluatieprocedure? Welke kansen en valkuilen heeft een formele evaluatie?
Programma
Voormiddag
De kwaliteit van een school wordt sterk bepaald door de kwaliteit van haar personeelsleden. De functiebeschrijving, functionerings- en evaluatiegesprekken zijn een belangrijk instrument bij de begeleiding van personeelsleden in hun groei en professionalisering. In deze vorming wordt ruim aandacht besteed aan het opstellen van correcte functiebeschrijvingen en aan het goed gebruik van functionerings- en evaluatiegesprekken. Het juridisch-technisch kader van functioneren en evalueren en de decretale evaluatieprocedure worden grondig toegelicht.
Werkvormen: naast het doceren wordt er veel ruimte voorzien voor gesprek en vraagstelling.
Namiddag
In de namiddag voorzien we een reflectiegroepbijeenkomst in de Boogkeers te Antwerpen.
Doelstellingen
- Evaluatoren vertrouwd maken met de decretale evaluatieprocedure en het juridisch-technisch kader van functioneren en evalueren.
- Evaluatoren laten reflecteren over hun modellen van functiebeschrijving en hen – indien nodig – aanzetten tot bijsturing.
Begeleiding
VM: Günther De Praitere, stafmedewerker dienst Personeel, Katholiek Onderwijs Vlaanderen
NM: Reflectiegroepbegeleiders
Datum |
Beginuur |
Einduur |
Lesgever |
Locatie |
maandag 30 september 2024 |
09:30u |
16:00u |
Günther De Praitere |
Universiteit Antwerpen, Boogkeers 5 (aan het Mechelseplein), 2000 Antwerpen, lokaal 102 (eerste verdieping) |