U bent hier:

Permanente Vorming Schoolbeleid - Tiende jaar A

Het onderwijsveld staat vanuit verschillende hoeken onder druk. Dat de afgelopen jaren hun impact gehad hebben op je leerlingen en je leerkrachten, dat valt niet te weerleggen. Tijdens het planningsgesprek sprak je groep zijn bezorgdheid hierover uit. Deze weerspiegelt zich in de thema’s die dit jaar aan bod komen in je programma.

Met Peter Beschuyt en Joep Schuermans exploreer je hoe je jouw team opnieuw wendbaar en weerbaar kan maken na de afgelopen moeilijke jaren. Hoe zet je hen opnieuw in hun kracht en verhoog je hun betrokkenheid bij het schoolgebeuren? Op welke manier versterk je hen om crisissen en uitdagingen aan te kunnen gaan?  Daarnaast bespreek je hoe je beleid kan voeren waarbij je aan de vele externe verplichtingen en verwachtingen tegemoet komt én toch ook de eigen visie tot uitdrukking kan brengen.

Tijdens het seminarie in maart zal Wouter Schelfhout je eerst meenemen in het verhaal van de professionele leergemeenschappen en jouw rol als schoolleider hierin. Dirk De Boe biedt input over het bereiken van een creatieve mindset, voor jezelf én voor je leerkrachten, om zo een schoolcultuur van cocreatie te bewerkstelligen.

We wensen je een boeiend en inspirerend CVA-jaar toe!

Praktisch

De opleiding heeft volgende code: 22/PV/010A
Uw bijdrage bedraagt € 1075.

Deze opleiding is reeds gestart, inschrijven is niet meer mogelijk.

Onderdelen

Residentieel seminarie: Hoe maak je jouw team en jezelf opnieuw wendbaar en weerbaar in een uitdagende schoolcontext?

donderdag 29 september 2022 10:00u 19:30u Peter Beschuyt Zimmerhof, Begijnhofstraat 2, Lier
vrijdag 30 september 2022 09:00u 16:00u Joep Schuermans Zimmerhof, Begijnhofstraat 2, Lier

Residentieel seminarie: Professionele leergemeenschappen (thema 1) & een creatieve mindset bewerkstellingen (thema 2)

donderdag 2 maart 2023 10:00u 19:30u Wouter Schelfhout Hotel Aazaert, Hoogstraat 25, 8370 Blankenberge