Postgraduaat Schoolbeleid
|
Eerste jaar
LEIDERSCHAP (3 studiepunten) WETGEVING (3 studiepunten)
|
Tweede jaar
INTERPERSOONLIJK LEIDERSCHAP (7 studiepunten)
|
Derde jaar
INTEGRAAL MANAGEMENT (8 studiepunten)
|
Human Resources en communicatie-management
|
- Kerncompetenties van een directeur (RS)
- Leiderschap: rol, stijl en ontwikkeling
|
- Gespreksvaardigheden (RS)
- HR-beleid
- Zelfmanagement
|
-
Communicatiebeleid
- Verandermanagement
|
Algemeen en strategisch management
|
- Timemanagement
- Katholieke dialoogschool
|
- Basisbegrippen boekhouding, lezen jaarrekening en budgettering
|
- Inleiding tot strategisch management (RS)
- Katholieke dialoogschool
- Integrale kwaliteitszorg
- Inzichten in/uit schooleffectiviteitsonderzoek
- Preventie en bescherming
- Praktijkonderzoek
|
Onderwijskundig leiderschap |
- Rechtspositie van de leerling
|
- Visie op zorg
- De nieuwe leerplannen samen vorm geven
|
|
Onderwijswetgeving en -administratie
|
- Inleiding tot de personeelsreglementering
- Het decreet rechtspositie van het gesubsidieerd onderwijs
|
- Wet- en regelgeving over organisatie van scholen en leerlingen
- Functiebeschrijvingen en evaluaties: juridisch-technisch kader
|
- Kennismaking met het Ministerie van Onderwijs en Vorming
|
RS = Residentieel Seminarie